domingo, 16 de outubro de 2011

Mel Maino

More old projects coming this way! I haven't had much time to update this blog as I used to but today is sunday and I have some 40 minutes left untill I go out, so there is some time now! Today I am showing you a logo I made for my sister, who's an architect. I wanted shapes that reminded buildings so I choose a type that suited that, and I made a symbol that evoked both my sister's names' first letter, the M, and contemporary buildings. I was aiming for a brownish colour or a forest green, but she wanted a bright, youth green instead, and I think it suited quite well. Then I settled a dark gray for the typography and tadah! We had the logo!


Mais projetos antigos chegando! Não tenho tido muito tempo de atualizar este blog como fazia, mas hoje é domingo e ainda tenho uns 40 minutos antes de sair então temos tempo agora! Hoje mostro uma marca que fiz para a minha irmã, que é arquiteta. Eu queria formas que lembrassem prédios, então escolhi uma fonte que se encaixava no conceito, e fiz um símbolo que evocasse tanto a primeria letra dos nomes da minha irmã, o M, quanto prédios contemporâneos. Eu estava pensando em alguma cor tipo marrom ou um verde-floresta, mas ela quis um verde claro jovem no lugar, e eu acho que caiu bem. Aí estabeleci um cinza escuro para a tipografia e tadah! Tínhamos o logo!

beijo de domingo!
:*

Nenhum comentário:

Postar um comentário