terça-feira, 20 de setembro de 2011

bobble

Those who know me know that I am a huuuge fan of the Egyptian designer Karim Rashid. I've talked about him more than once ere on the blog. And my favourite design piece made by him is the water bottle Bobble. And now, I finally got one!!!


Bobble is a water bottle made by recycled materials and has a lid that has a filter attached to it. I saw in an interview with Karim once that bobble was designed to help people that have no access to clean water. So you can just fill it with your tap water (although here in São Paulo tap water is potable) and drink clean, healthy water. How great is that?!


Now, besides all that, bobble is beautiful and very well designed. Its shape and colour are very appealing and because of its elliptical diameter depending on where you squeeze its body, more or less water is expelled from it. Aaand, the final touch is on the botom: one of Karim Rashid's symbols is branded there. Details that make a difference.


Its packaging is great also. It's simple and very chic. All in black with a few informational elements in different colours. And it is assembled with only one piece of card stock with special die cut. Very well designed just like the bobble bottle.


Bobble is cheap, is good-looking and eco-friendly. Need any more reasons to buy one? Cause I still got plenty ;)

Bobble's site: waterbobble.com
Karim Rashid's site: KarimRashid.com




_______




Aqueles que me conhecem sabem que eu sou um graaaande fan do designer Egípcio Karim Rashid. Já falei dele mais de uma vez aqui no blog. E minha peça de design favorita feita por ele é a garrafa de água Bobble. E agora eu tenho uma!!!


Bobble é uma garrafa de água feita de materiais recicláveis e possui uma tampa com um filtro acoplado. Eu numa entrevista do Karim, uma vez, que a bobble foi projetada para ajudar pessoas que não possuem acesso à agua limpa. Então você pode simplesmente enchê-la com a água da torneira (se bem que a água de torneira aqui de São Paulo é potável) e beber água limpa e saudável. Quão genial é isso?!


Agora, além de tudo isso, a bobble é linda e muito bem desenhada. Seu formato e cor são muito atrativos e, por causa de seu diâmetro elíptico, dependendo de onde você aperta, mais ou menos água é expelida dela. Eeeee, o toque final está na parte de baixo: um dos símbolos do Karim Rashid está marcado ali. Detalhes que fazem toda a diferença.


Sua embalagem é ótima também. É simples e muito chique. Toda em preto com apenas alguns elementos de informação em cores diferentes. E é montada com apenas uma folha de cartão com faca especial. Muito bem projetada, igual à garrafa.


Bobble é barata, bonita e sustentável. Precisa de alguma outra razão pra comprar uma? Pois eu ainda tenho várias ;)

site da Bobble: waterbobble.com
site do Karim Rashid: KarimRashid.com



fotos: Eu e Google

música: Only Girl, da Rihanna

Nenhum comentário:

Postar um comentário