sábado, 10 de setembro de 2011

Pentagram

Since I started the graphic Design course at college, I've heard the name Pentagram from time to time, but it took me some time to really get to know it's meaning. I am not talking about the geometrical shape, I am talking about the world-known design studio. I was at work one day and heard the name Alan Fletcher. I knew it meant something but didn't know what. So I went for a research and I found out. Alan Fletcher was one of the designers who founded Pentagram (amongst other achievements in design), and now it is, as they say in their website, "the world's largest independent design consultancy".

There are some design studios that I like to comment about and show their work on this blog, some I already did, and some I didn't, but will most certainly do in the future. All of them have great portfolios and are places where I'd like to work. Today its Pentagram's turn:


And can you imagine my astonishment to find out I had in my own home a piece of Pentagram's work. Yes my friends, the calendar above is in my possession muahahaha! (evil laugh)

More about Pentagram, and its excellent works on their website.

design kisses for you!
;*


The calendar. Tum tum tuuum!



_______



Desde que comecei a faculdade the design gráfico ouvi o nome Pentagram algumas vezes, mas demorou para realmente saber o seu significado. Nao estou falando do pentagrama, forma geométrica, mas do estúdio de design conhecido mundialmente. Estava no trabalho um dia e ouvi o nome Alan Fletcher. Eu sabia que ele significava alguma coisa, mas não sabia o quê. Então fui pesquisar e descobri. Alan Fletcher foi um dos designer que fundou a Pentagram (entre outros feitos no Design) que agora é, como dizem no próprio site do estúdio, "a maior consultoria independente de design do mundo".

Há alguns estúdios de design sobre os quais gosto de comentar e mostrar seus trabalhos aqui no blog; alguns já o fiz, outro ainda não, mas certamente o farei. Todos eles tem ótimos portfólios e são lugares em que eu gostaria de trabalhar. Hoje é a vez da Pentagram.


E vocês podem imaginar minha perplexidade quando descobri que tinha em minha própria casa um pedaço do trabalho da Pentagram. Sim, meus caros, o calendário acima está em minha posse muahahahaha! (risada maléfica)

Mais sobre a Pentagram, e seus excelentes trabalhos no seu site.

beijos designísticos pra vocês!
;*


O calendário. Tan tan taaaaaan


música: LDN, da Lily Allen

Nenhum comentário:

Postar um comentário